News

Ο πεζόδρομος της Κασσάνδρειας χρειάζεται άμεσα τροποποίηση

Ο πεζόδρομος χρειάζεται τροποποίηση

                        γράφει ο δικηγόρος, Πολυδεύκης Παπαμιχαήλ

          Στο όχι και πολύ μακρινό παρελθόν ο σημερινός κεντρικός πεζόδρομος της Βάλτας με τα πολλά παρτέρια, τα κιόσκια και την μεγάλη εξέδρα, που αρχίζει από τις παρυφές της παραδοσιακής πλατείας του γερο-πλάτανου και φθάνει σε ευθεία κατεύθυνση μέχρι εκεί που ξεκινάει η λαϊκή, ήταν ο κεντρικός δρόμος του Χωριού, ο κεντρικός δρόμος της αγοράς. Τα αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν σ΄αυτόν κανονικά και ανεμπόδιστα, πάνω κάτω. Όσο τα ΙΧ παρέμεναν είδος πολυτελείας για τον μέσο κάτοικο της περιοχής, ο εν λόγω κεντρικός δρόμος εξυπηρετούσε τα μέγιστα γιατί δεν χρειαζόταν να παρκάρει κανείς το όχημά του κάπου μακριά για να προσεγγίσει το κέντρο.

          Προς τα τέλη, όμως, της δεκαετίας του 80΄ και αρχές εκείνης του 90΄ πολλαπλασιάστηκε ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούσαν την συγκεκριμένη οδό και το αποτέλεσμα καταγραφόταν καθημερινά στο νευρικό σύστημα όλων των οδηγών. Αιτία, το μποτιλιάρισμα της κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής, πρωϊνές δηλαδή, από τα διπλοπαρκαρίσματα και στις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, που σημειώνονταν είτε για λίγα λεπτά από ανάγκη για άμεση στάθμευση είτε για ώρες από την γνωστή αναισθησία κάποιων. Έτσι έγινε τότε κοινός τόπος ότι ο κεντρικός δρόμος ουσιαστικά δεν εξυπηρετούσε τον λόγο για τον οποίο υπήρχε και αρκετοί επαγγελματίες είχαν επισημάνει το πρόβλημα αυτό.

          Στα μέσα, λοιπόν, της δεκαετίας του 90΄ τη λύση έδωσε η τότε Δημοτική Αρχή με την μετατροπή του επί δεκαετιών κεντρικού δρόμου σε πεζόδρομο. Προφανώς, ο λόγος της μετατροπής ήταν η ανακούφιση από την κυκλοφοριακή συμφόρηση και η καλύτερη λειτουργία της αγοράς. Και φυσικά, όπως κάθε τι καινούργιο έτσι και η συγκεκριμένη αλλαγή προκάλεσε ανάμεικτες αντιδράσεις. Άλλοι το είδαν λυτρωτικά το θέμα και άλλοι μίλησαν για τον ξαφνικό θάνατο της αγοράς. Όμως εκ τους αποτελέσματος κρίνοντας καμία από τις δύο τάσεις δεν προσέγγισε σωστά τα πράγματα. Ούτε η αγορά καταστράφηκε (αυτήν την ειδικότητα την έχει μόνο το μνημόνιο) αλλά ούτε και εξαφανίστηκαν τα αυτοκίνητα. Και πάλι, αρκετοί ιδιοκτήτες δίτροχων και τετράτροχων οχημάτων καταφέρνουν και τρυπώνουν σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στον πεζόδρομο διαταράσσοντας την ηρεμία των περαστικών. Και ναι μεν δεν ισχύει επουδενί η παλιά κυκλοφοριακή συμφόρηση της προ πεζοδρόμησης εποχής, αλλά ήδη παρατηρούμε καθημερινά, εκτός από τις διελεύσεις οχημάτων, επιπλέον, και δεκάδες από αυτά να παρκάρουν παντού και να καταλαμβάνουν τους χώρους εκείνους του πεζόδρομου που υποτίθεται έχουν διατεθεί για τους πεζούς.

          Τελικά ο καλύτερος μπούσουλας για την ιδανικότερη λύση είναι πάντα η παρατήρηση στην πράξη. Στην προκειμένη περίπτωση της Βάλτας η πράξη διαρκεί περίπου την τελευταία εικοσαετία. Αφού, λοιπόν, ζήσαμε και τις δύο διαφορετικές μορφές της κεντρικής οδού (σήμερα πεζόδρομου) ο κοινός νους είναι πλέον σε θέση να καταλάβει ποια είναι η ορθότερη λύση. Είναι ίδια με εκείνη που δόθηκε ήδη σε πολλές επαρχιακές πόλεις και κωμοπόλεις: Συγκερασμός και των δύο παραπάνω διαφορετικών μορφών ώστε και να απολαμβάνουνε τα προνόμιά τους και, ταυτόχρονα, να αποτινάσσουμε τα αρνητικά τους. Η πρόταση είναι να αρθούν τα πολλά και αχρείαστα παρτέρια, , καθώς και η μεγάλη εξέδρα εκδηλώσεων (αυτή δεν είναι αχρείαστη αλλά μπορεί να μεταφερθεί αλλού) του κεντρικού πεζόδρομου και στη θέση τους να κατασκευαστεί μία στενή λουρίδα δρόμου μίας μόνο κατεύθυνσης που δεν θα χωράει διπλανό όχημα. Ταυτόχρονα, δεξιά και αριστερά του δρόμου αυτού να τοποθετηθούν μόνιμα και μη ανατρέψιμα εμπόδια ώστε να μην μπορεί κανένας οδηγός να σταθμεύσει το όχημά του στον πεζόδρομο.

         Έτσι με αυτόν τον τρόπο και η διέλευση των οχημάτων μέσα στον οικισμό θα πραγματοποιείται πλέον χωρίς να απαιτούνται χρονοβόροι κύκλοι σε δρόμους και παράδρομους και πραγματικά ελεύθερος πεζόδρομος θα υπάρξει για την χρήση του από τα καταστήματα και τους πεζούς με καλύτερες προϋποθέσεις από τις σημερινές.

           Σκεφτείτε την πρόταση εκεί στον δήμο. Ο μεγαλύτερος συγκοινωνιολόγος είναι η πράξη.

      

Sponsors