Sponsors
News

ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ σημαίνει Τουρισμός, σημαίνει Επικοινωνία!

Αν η γλωσσομάθεια ήταν ένδειξη του πόσο κοντά στο πνεύμα της Ευρώπης βρισκόμαστε, τότε οι Έλληνες θα ήταν σίγουρα από τους πλέον «Ευρωπαίους». Φυσικά, αυτό δεν συμβαίνει, επειδή η εκμάθηση ξένων γλωσσών αντιμετωπίζεται κυρίως ως εργαλείο επαγγελματικής εξέλιξης και όχι ως σημείο επαφής με άλλους λαούς και πολιτισμούς. Το γεγονός αυτό, βέβαια, δεν αναιρεί την αυξημένη γλωσσομάθεια που παρουσιάζουν οι σύγχρονοι Έλληνες. Αν και δεν έχουμε κατακτήσει ακόμα τα υψηλά ποσοστά γλωσσομάθειας που υπάρχουνσε ορισμένες κεντροευρωπαϊκές ή σκανδιναβικές χώρες, βρισκόμαστε ήδη σε καλύτερη θέση από πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Οι ξένες γλώσσες σε μια τουριστική περιοχή είναι απαραίτητες. Επικοινωνούμε με τους επισκέπτες στην περιοχή μας, τους εξυπηρετούμε, συναναστρεφόμαστε μαζί τους. Τους γνωρίζουμε και μας γνωρίζουν. Είναι το μόνο εργαλείο, η μόνη δίοδος επικοινωνίας.

Η αγγλική γλώσσα, μαζί με τη γαλλική, αποτελούν τις βασικές γλώσσες επικοινωνίας και στις πέντε ηπείρους, γεγονός που δικαιολογεί τη δυναμική τους και στη χώρα μας. Οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται τα αγγλικά ως πρώτη ξένη γλώσσα και επιλέγουν κυρίως τα γαλλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα (στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας).

Τα τελευταία χρόνια, η γαλλική γλώσσα χαρακτηρίζεται ως η δεύτερη απαραίτητη γλώσσα, μετά τα αγγλικά, στην αγορά εργασίας, στις ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Καθημερινή».

Από μαρτυρίες ιδιωτών, ελεύθερων επαγγελματιών, που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Τουρισμού, διαπιστώνεται η μείωση των Άγγλων, Γερμανών, Ρώσων και η αργή, αλλά σταθερή αύξηση των Γάλλων και γαλλόφωνων επισκεπτών στη Βόρεια Ελλάδα. Ο γαλλόφωνος τουρισμός επιστρέφει. Η Χαλκιδική αποτελεί έναν σταθερό προορισμό για εναλλακτικό τουρισμό, για γαστρονομικές δράσεις, για γνωριμία με τα τοπικά προϊόντα, για αναψυχή. Παντού πλέον συναντάμε γαλλόφωνους τουρίστες, στις λαϊκές αγορές, στα ξενοδοχεία, στα εστιατόρια. Προς την κατεύθυνση αυτή κινήθηκε η επίσημη επίσκεψη του Δήμου Κασσάνδρας στις Βρυξέλλες για την προβολή του τοπικού τουρισμού, καθώς και των τοπικών προϊόντων.

Δεν χρειάζεται να μιλάμε τέλεια, χωρίς λάθη την ξένη γλώσσα. Αυτό βέβαια είναι σχεδόν αδύνατο, αφού ούτε με τη μητρική μας συμβαίνει. Χρειάζεται απλάαυτοπεποίθηση και διάθεση επικοινωνίας. Δεν χρειάζεται άγχος για τη χρήση της ξένης γλώσσας, για να παράγουμε σωστές γραμματικά προτάσεις. Ας δοκιμάσουμε να τη μιλήσουμε, κι ας γνωρίζουμε ότι θα κάνουμε λάθη και γκάφες. Αυτή, εξάλλου, είναι η μαγεία της επικοινωνίας, της συνύπαρξης!

Αντώνης Χασάπης

Login to post comments